My Blog List

Thursday 14 June 2012

Tiga tahun sudah????

Assalamualaikum..


     Sedar tak sedar dah nak habis tiga tahun aku belajar kat UITM Puncak Perdana, Shah Alam ni.. Tinggal lagi seminggu kelas je.. Teringat masa sem satu dulu..time mula-mula masuk U.. Dalam hati asyik tanya bila la nak habis ni.. Lamanya tiga tahun ni..Tapi bila dah sampai tiga tahun ni rasa kejap sangat pulak..hehe
    
    Banyak perkara yang aku belajar selama tiga tahun ni.. Kalau nak cerita semua kat sini mahu jadi esei terpanjang di dunia..hahaha.. Pengalaman selama tiga tahun ni mematangkan aku.. Bukan mematangkan sikit tapi aku rasa sangat-sangat mematangkan aku..
     
    Di sini lah aku belajar hidup jauh dari keluarga.. Selama tiga tahun ni aku lebih mengenali dunia.. Lebih mengenali orang.. Lebih mengenali kawan.. Walaupon pada mulanya aku tak suka kos yang aku belajar ni.. Selama enam sem ni aku takde banyak target untuk dicapai.. Yang aku pasti aku ada dua target atau harapan yang dah tercapai.. Alhamdulillah.. Syukur padaMu Allah.. Target /harapan tu pon aku mula inginkannya time sem dua gitu..


     Kedua-dua target tu pon aku dapat capai masa sem enam.. Alhamdulillah kerana diberi kesempatan.. Ianya something yang sangat-sangat berharga bagi ku.. Baru terasa sedikit kehidupan sebagai seorang pelajar U.. Almaklum jelah belajarnya kat tempat yang sangat-sangat 'menyeronokan'.. Semua kenangan ni pastinya akan ku sematkan dalam memori yang tak kan ku delete sampai bila-bila.. InsyaAllah..


     Disini jugak lah memberiku inspirasi untuk meneruskan lagi pembelajaran ke peringkat lebih tinggi.. InsyaAllah jika ada rezeki.. Pengalaman hidup disini akan sentiasa menjadi kenang-kenangan buat diriku ini.. Lecturerku, fakulti, kolej, and the most important thing kawan-kawan ku.. Seronok mengenali kamu semua especially pelajar IM223 post STPM.. Tidak ketinggalan kawan lelaki yang memang terbaik.. Terutamanya budak-budak rumah ku ini..hahaha..


     Belum pon abis sem ni tapi aku dah start rindu korang semua.. Gila betul aku ni..hahaha.. aku cuma mengharapkan yang terbaik untuk sem ni buat diri ku dan juga korang semua.. Sayangnya aku tak dapat nak join korang masa ambik watikah ijazah nanti.. Sedih betul.. Ni lah satu-satunya perkara yang paling aku terkilan selama enam sem belajar kat sini..huhu.. Tapi aku tumpang gembira sebab kawan-kawan ku sudah setapak dihadapan ku.. Sudah pasti akan ku kejar..hehehe..
 




    Aku sungguh gembira selama belajar disini..Walaupon setiap kali tengok result taklah menggembirakan hati..hahaha.. Rasanya tu jelah sedikit ringkasan dari luahan isi hatiku.. Semoga apa yang sedang kita lalui ini diberkati oleh Allah S.W.T..amin..^__^

No comments:

Post a Comment