My Blog List

Wednesday 27 June 2012

Salam Terakhir

Assalamualaikum w.b.t, salam terakhir...

Dah berapa hari agaknya aku tak update apa-apa kat sini.. Nak bukak pon malas.. Dengan busy thesis n final lagi..Sedar tak sedar dah 13 entry aku berjaya post kan.. Dan ini adalah post yang terakhir kali.. Lepas ni no more blog.. No more calling as Blogger.. No more abg belogger.. No more blogger boy...hahaha... Actually it's annoying.. Very annoying..wanna know why.... Meh aku ceritakan..^__^

Sebenarnya niat aku ber blog ni adalah untuk berkongsi something.. Something yang lebih kepada positif.. Aku tak buat blog ni untuk suka-suka.. Bukanlah maksudnya aku share benda-benda baik,  bererti aku ni baik.. 

► Kita tulis benda2 baik..Tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang kurangnya kita tak tulis sesuatu tak baik kan? ✔
► Kita cakap benda baik, tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang-kurangnya kita tak cakap perkara2 tak baik kan? ✔
► Kita buat baik, tak semestinya baik..
»» tapi sekurang-kurangnye kita tak buat benda yang tak baik kan? ✔
••► Kita bukanlah bagus sangat..tapi InsyaAllah, tak salah kita menuju dan berusaha untuk menjadi baik.

Ianya sangat menjengkelkan apabila ber blog pon jadi bahan ketawa.. Sangat-sangat menjengkelkan apabila apa yang di post di nge'dog'kan(tak sedap pulak kalau guna bahasa yang biasa)..hehehe..Terasa sangat sedih apabila niat kita di salah erti kan.. Semua perkara tu kalau di cakap sekali je tak mengapa..tapi kalau berulang kali rasa fed up jugak dengarnya.. Berbulu je rasanya..hehehe.. Dari asyik buat orang tambah dosa je baik aku stop je..tapi tak apa lah.. Adatlah semua tu.. Manusia memang gitu.. Kalau semuanya skema or tak reti nak membahan or menge'dog' tak ada warna lah dunia ni..hehe

Tapi apa-apa pun aku bersyukur sebab niat aku untuk menulis blog dah pon terlaksana.. Apa yang aku inginkan dah pon aku buat.. Alhamdulillah.. Seronok jugak ber blog ni sempena post yang terakhir ni aku kongsikan lirik lagu ni..^__^

Bukan Kerna Nama by Ramli Sarip

jangan kau pandang bibir yang manis
kerna ia bisa menghancurkan
jangan kau pandang wajah yang indah
kerna ia bisa meracunmu
dengar lah wahai teman
dengarkan bersama
aku menulis bukan kerna nama
kerna sifat kasih pada sesama insan
dan menyatakan kasih sayangku
kita sama semuanya sama
apa yang ada hanyalah kehidupan

jangan kau alas hatimu itu dengan warna kehitaman
biarlah seperti anai-anai lambat laun hancurlah dirimu
dengar lah wahai teman
dengarkan bersama
aku menulis bukan kerna nama
kerna sifat kasih pada sesama insan
dan menyatakan kasih sayangku
kita sama semuanya sama
apa yang ada hanyalah kehidupan

Selamat tinggal blog.. Selamat tinggal kepada yang rajin membaca(kalau ada lah)..hehe.. Mungkin 1 hari nanti aku akan ber blog lagi.. Mungkin....... Setakat ni jelah yang mampu aku kongsikan..aku bersyukur untuk 14 entry yang berjaya aku buat ni.. Alhamdulillah.. Harap-harap segalanya mendapat rahmat dariNya..^__^

No comments:

Post a Comment