My Blog List

Wednesday 13 June 2012

nukilan hatiku..

Kepadamu yang tiada ganti..


Ku pendamkan perasaan hati.. Ku lemparkan senyuman seikhlas hati.. Sembunyikan rasa hati ini.. Ku pergi sendiri dan berharap tidak kembali lagi(diri yang lalu).. Maafkan segalanya.. Maafkan atas perbuatanku.. Ku tahu banyak pengorbanan telah dirimu lakukan.. Segalanya keranamu.. Segala yang telah ku capai hari ni hanya kerana mu..

Maafkan diriku yang banyak menyusahkan mu.. Aku pernah terlalai dalam hidup ini.. Terlalai tentang pengorbanan mu.. Terlalai tentang tanggungjawab ku..Terlalai dengan hidupku ini.. Dengan dunia ini.. Dengan hawa nafsu ku ini.. Terlalai dengan hasutan iblis dan syaitan.. Tanpa ku sedar yang kelalaian ku ini membawa kepada penambahan bebanan padamu.. 


Maafkan aku... Bukan ku tidak sedar akan pengorbanan mu selama ini.. Ku sedar tentang itu.. Tapi seperti yang dirimu kata padaku bahawa aku seorang yang lalai.. Memang benar aku seorang yang lalai.. Aku akui itu.. Aku sering kali terlalai.. Lalu menyusahkan orang di sekelilingku.. Maafkan atas kelalaian ku itu.. 


Maafkan aku.. Itu saja yang mampu ku ungkapkan.. Aku tahu aku tidak menjadi seperti yang dirimu harapkan.. Tapi aku juga tahu dirimu tak pernah putus harapan terhadap diriku.. Aku tak mampu untuk menjanjikan apa-apa kepadamu.. Hanya yang ku harapkan bahawa dirimu tahu segalanya yang ku cuba lakukan adalah untuk dirimu.. Walaupon dirimu tidak tahu tentang itu saat ini.. 


Maafkan aku.. Kadangkala keras kepala.. Maafkan aku.. Untuk segala kata-kata ku yang mugkin mengguris hatimu.. Maafkan aku kerana tidak menunjukan rasa kasih dan sayang kepada mu.. Tanpa pernah ku memberitahu yang dirimu adalah insan yang paling ku sayang.. Insan yang menjadi idola ku dulu, kini, dan selamanya..


Maafkan aku untuk segalanya.. Tiada janji yang mampu ku taburkan.. Aku hanya mampu mencuba..mencuba untuk jadi yang lebih baik.. Cuba untuk membahagiakan mu..Cuba untuk membuatmu tersenyum.. Yang ku harapkan ketika ini hanyalah doa, restu darimu.. Dan berharap tidak akan lalai lagi..


Inilah sebahagian kecil nukilan hatiku untuk insan paling disayangi..^_^

No comments:

Post a Comment