My Blog List

Thursday 7 June 2012

Menyusahkan??

Assalamualaikum..salam sejahtera..

   Saya tertanya-tanya apakah perasaan seseorang itu bila tahu yang dia seorang yang menyusahkan..lagi-lagi jika orang yang mengatakan itu adalah orang yang rapat dan di sayangi.. Bagi saya ianya perasaan yang sangat2 menyedihkan..rasa seperti diri tak berguna..seperti diri tak boleh diharap..

   Salah ke jika ada niat x nak menyusahkan lagi??salah ke jika kita ingin berusaha sendiri??salah ke jika kita x nak berharap pada orang??salah ke jika tak nak meminta bantuan kerana takut akan mendatangkan kesusahan??

   Kita tiada niat untuk menyusahkan orang, tapi perkara tu terjadi jugak..Bukan kita pinta..Tapi ketentuan dariNya.. Memang adakala kita lalai.. bila lalai maka wujudlah rasa menyusahkan.. Menyusahkan orang-orang sekeliling kita.. Orang-orang yang ada kaitan dengan diri kita.. Kerana kita hidup di dunia ini bermasyarakat, berkeluarga, dan berkawan..lain la kalau hidup sorang diri..takda orang disekeliling..

    Kepada hati sesiapa yang merasa seperti diatas:-
 
                          1. bersabar la wahai hati..
                          2. jangan bimbang Allah sentiasa ada..
                          3. mengadu la padaNya
                          4. kuatkan hati
                          5. buktikan kepada semua anda sebaliknya


     Setiap apa yang terjadi ada hikmah.. Setiap apa yang terjadi mengajar kita erti kedewasaan.. Setiap apa yang terjadi adalah untuk memberi kita pengajaran agar tidak melakukan kesilapan yang sama lagi.. Dan setiap apa yang terjadi kadang-kadang menyakitkan tapi insyaAllah manis di kemudian hari jika kita belajar dari kesilapan itu.. Be strong..^__^

                           

No comments:

Post a Comment